• Nietrzymanie moczu – czy dotyczy mnie ten problem?

    Nietrzymanie moczu – czy dotyczy mnie ten problem?

    • Dodano: 04 KWI 17

    Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się dobiec do toalety gubiąc po drodze kilka kropel?

    Czy podczas kaszlu, śmiechu, kichania, biegania, skakania czy nawet podnoszenia czegoś cięższego z podłogi dotknął Cię ten problem?

    Jeżeli mimowolnie dochodzi do wycieku moczu i powtarza się to cyklicznie, to jesteś dotknięta problemem nietrzymania moczu (NT).

    Poniżej dowiesz się:

    • co reguluje mechanizm trzymania moczu,
    • jakie są przyczyny jego gubienia,
    • jaki ma to wpływ na nasz organizm,
    • czego należy unikać żeby sobie nie zaszkodzić i gdzie zgłosić się po pomoc.

     

    Temat nietrzymania moczu jest bardzo intymny i wstydliwy, dotyczy wielu kobiet, ale ze względu na swą delikatność, jest tematem unikanym i pomijanym. Co gorsza jest to problem bagatelizowany. Tłumacząc sobie, że to normalne, że każda kobieta czasami tak ma, odraczamy wizytę u specjalisty. Niestety im dłużej zwlekamy, tym sytuacja się pogłębia i problem się utrwala, mięśnie dna miednicy stają się coraz bardziej rozluźniane i pozbawiane świadomej kurczliwości, a to właśnie one odpowiadają za utrzymywanie moczu.

    Drogie Panie, mięśnie dna miednicy to centrum dowodzenia i zarządzania wnętrzem kobiety. Ich wydolność i prawidłowe napięcie harmonizują całe ciało. System ten, zbudowany jest z sieci włókien mięśniowych, których główną funkcją jest zamykanie jamy brzusznej od dołu oraz utrzymywanie organów wewnętrznych na właściwym miejscu.

    Niewydolność tego układu może prowadzić do Nietrzymania Moczu (Inkontynencji), która objawia się początkowo wypływaniem pojedynczych kropli podczas kichania, kaszlu lub śmiechu, kolejnym stadium jest już mimowolne gubienie moczu przy czynnościach codziennych.

    Główne przyczyny nietrzymania moczu to:

    • Osłabienie tkanki łącznej
    • Niedobór estrogenów (menopauza)
    • Nieodpowiednie nawyki w toalecie
    • Leki moczopędne
    • Niewydolność mięśniowa
    • Obniżenie narządów
    • Nadwaga
    • Przebyte porody
    • Niewłaściwa postawa ciała
    • Chroniczny kaszel
    • Częste zapalenia pęcherza moczowego
    • Nieprawidłowy trening obciążający dno miednicy (szczególnie po porodzie)

     

    Jak temu zapobiec? Gdzie się zgłosić? Jak ćwiczyć?

    Pierwszorzędnie pamiętajmy o kilku prostych zasadach w życiu codziennym:

    • Zachowaj pozycję wyprostowaną podczas kichania, kaszlu, śmiechu – gdy wykonujemy którąś z tych czynności, najczęściej odruchowo garbimy się, zmniejszając tym samym siłę dna miednicy, która nie jest w stanie przyjąć fali wzrastającego ciśnienia śródbrzusznego
    • Miej świadomość mięśni dna miednicy na co dzień (wyprostuj się, wstawaj lub kładź się tak, aby nie obciążać pleców. Schylanie, podnoszenie się i przenoszenie ciężkich rzeczy, skoordynuj z wydechem)
    • Nie przetrzymuj moczu ani nie chodź do toalety na zapas – każda z tych czynności rządzi się swoimi prawami, nie możesz niczego przyspieszać ani hamować, ponieważ częste wizyty w toalecie mogą doprowadzić do nadwrażliwości i osłabienia mięśni, a pęcherz utracić zdolność do magazynowania większych ilości moczu. Natomiast przetrzymywanie doprowadza do chronicznych zapaleń pęcherza
    • Prowadź dzienniczek mikcji, kontroluj ilość spożywanych płynów i wydalanego moczu
    • Nie „przyj” siedząc na toalecie – może to doprowadzić do osłabienia mięśni krocza, a w efekcie do wypadania narządów rodnych
    • Nie zatrzymuj strumienia moczu – doprowadza to do zalegania moczu i licznych infekcji

    Kolejną sprawą, na którą każda z Pań powinna zwrócić uwagę, jest świadome napinanie mięśni. Aby wiedzieć jak poprawnie wykonywać tę czynność, w każdej chwili możesz umówić się i przyjść na warsztaty organizowane w Centrum Kompresjoterapii Thuasne – dowiedz się więcej: http://centrumkompresjoterapii.pl/wiosenne-warsztaty-treningowe-miesni-dna-miednicy/

     

x
Potrzebujesz więcej
informacji?
Oddzwonię do Ciebie!


* Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych
lub przekazany dalej. Wyłącznie oddzwaniamy na podany numer telefonu.
Zostaw numer
oddzwonimy!
Rejestracja
Wyślij zapytanie
na interesujący Cię temat...

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Kompresjoterapii, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. nr 18 02-366 Warszawa w celach marketingowych oraz dla prawidłowej realizacji usługi "umów wizytę".