logo
Szukaj
Specjaliści
Blog
  • Sprawdź, jak uniknąć żylaków w kliku krokach

    Sprawdź, jak uniknąć żylaków w kliku krokach

    • Dodano: 14 LUT 19

    Żylaki, ciężkie nogi, obrzęki, popękane naczynka? Czy doskwiera Ci ten problem? Cały dzień za biurkiem? A może cały dzień pracujesz na stojąco? Mogę wymieniać dalej, jednak wniosek jest jeden – aby zapobiegać zastojom żylnym, musimy się ruszać!!!

    Po pierwsze: wstań od biurka

    Jak to się dzieje, że na naszych nogach pojawiają się nieestetyczne żylaki? Dzieje się tak, ponieważ siedząc kilka godzin w jednej pozycji, krew ma problem z prawidłowym przedostaniem się z kończyn dolnych w kierunku serca i z powrotem. Ucisk, który powstaje w wyniku bezsilności mięśni, prowadzi do powstania obrzęków. Chwilę później pojawiają się kłopoty z rozszerzonymi naczyniami żylnymi, rozwija się niewydolność, aż w końcu na naszych nogach pojawiają są nieestetyczne wypukłości. Aby uniknąć żylaków wystarczy, że co jakiś czas wstaniesz od biurka, przejdziesz się, zrobisz przysiad lub po prostu tupniesz nogą o podłogę. W miarę możliwość, siedząc, staraj się zmieniać układ nóg, by pobudzić układ krwionośny do działania. Dobrym pomysłem będzie również wykonywanie prostych ćwiczeń przy biurku np. wznoszenie stóp na palce, wyprosty kolan czy krążenia stóp.

    Krążenie stopy

    Palce - pięta

    Wyprost kolana

    Wznos stóp na palce

    Po drugie: zakładaj rajstopy uciskowe do pracy

    Aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia żylaków staraj się zakładać do pracy podkolanówki, pończochy lub rajstopy uciskowe np. marki Venoflex, które aktywnie będą pobudzać krążenie w nogach. Są to produkty uciskowe, które łagodzą bóle i przynoszą ulgę osobom zmagającym się z problemami żylaków, pajączków i uczuciem ciężkich nóg. Najściślejsze są w okolicy stawu skokowego i stopniowo luźniejsze ku górze, przez co wspomagany jest przepływ krwi w kierunku serca.  Dzięki tym produktom zapewnimy sobie komfort siedzenia w pracy, a także zdrowe i piękne nogi przez cały dzień. Co ważne nie musimy się martwić, że któraś z koleżanek zauważy u nas kompresję, bo czasy topornych, babcinych rajstop czy podkolanówek odeszły dawno w zapomnienie. Na rynku dostępna jest szeroka gama produktów w różnych wzorach i kolorach, które tak naprawdę nie odróżniają się od innych „modnych” rajstop.

    Po trzecie: ruszaj się

    Jednym z elementów profilaktyki żylaków nóg jest systematyczna aktywność fizyczna. Dobrze dobrane ćwiczenia pozwolą pozbyć się obrzęków oraz ciężkich nóg. W walce z niewydolnością żylną najbardziej polecanymi formami sportu będą pływanie, rower czy taniec. Osoby, które narażone są na powstawanie żylaków powinny wziąć pod uwagę takie dyscypliny, które nie przeciążają nóg, zrezygnujmy więc z ćwiczeń obciążeniowych na siłowni. Po całym dniu spędzonym w jednej pozycji, warto również wybrać się na krótki spacer lub zafundować sobie chwilę relaksu na kanapie z nogami uniesionymi do góry.

    Po czwarte: zwróć uwagę na buty

    Jeśli Twoja praca nie wymaga ośmiogodzinnego chodzenia w szpilkach, to w miarę możliwości staraj się chodzić butach na niskim obcasie. Zbyt długie noszenie wysokich platform znacząco utrudnia odpływ krwi z dolnych kończyn, ponieważ są one napięte i przykurczone. Pamiętaj również o tym, by nie przegrzewać łydek. Jeśli idziesz do pracy w długich kozakach, zmień je później na lżejsze obuwie np. mokasyny.

    Powodzenia

    Mgr Elwira Wieczorek

x
Potrzebujesz więcej
informacji?
Oddzwonię do Ciebie!


Administratorem Twoich danych osobowych jest Thuasne Medical Service Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 R., nr 18, 02-366 Warszawa. Przetwarzamy Twoje dane osobowe zawarte w niniejszym formularzu, w celu umożliwienia umówienia wizyty oraz kontakt z nami poprzez zadanie pytania. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z pełną treścią obowiązku informacyjnego.
Zostaw numer
oddzwonimy!
Rejestracja
Wyślij zapytanie
na interesujący Cię temat...

Administratorem Twoich danych osobowych jest Thuasne Medical Service Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 R., nr 18, 02-366 Warszawa. Przetwarzamy Twoje dane osobowe zawarte w niniejszym formularzu, w celu umożliwienia umówienia wizyty oraz kontakt z nami poprzez zadanie pytania. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z pełną treścią obowiązku informacyjnego.